Shop Mobile More Submit  Join Login
Creation by AdrienCGD Creation by AdrienCGD
Took me about two weeks of reviewing it and editing it (over the weekends) to finish this one. Altogether I worked about 11 hours I believe. Used Photoshop CS4 and plenty of my own textures.

Hope you guys like the new concept! I wanted to blend some colors that fit together nicely without having and blue or green since those are overused in my previous space art.

Since this is my one of my favorite space arts I've made so far, I decided to upload it today which is my 18th birthday! :D

Wallpaper pack includes the following resolutions:
-1024x768
-1280x800
-1280x960
-1280x1024
-1440x900
-1600x1200
-1680x1050
-1920x1200
Add a Comment:
 
:iconsedg:
sedg Featured By Owner Apr 11, 2012
Love the composition and colours, great stuff.
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Apr 13, 2012
Hehe thanks! I remember how proud of it I used to be when I first created it. As I keep looking at it I keep seeing possible improvements. But I'm glad to see people still like it :D
Reply
:iconrobertprinsen:
RobertPrinsen Featured By Owner Oct 11, 2010
Nice piece too;) the red prurple tones are very nice and calm, the sun on the right, makes it like sun is far away
the texture is again very nice;)

Good work!
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 13, 2010
Hehe yeah! I had fun with this! Really wanted to make the right side lit up while giving a cool effect using the shadowing on the planet! I think I made the planet too big though :XD:
Reply
:iconrobertprinsen:
RobertPrinsen Featured By Owner Oct 14, 2010
it indeed might be too big, but other then that, good work still;)
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 15, 2010
Thanks! Yeah you're right!
Reply
:iconrobertprinsen:
RobertPrinsen Featured By Owner Oct 23, 2010
as always... I dont know what i was rtight about;P but it sounds good:P)
Reply
:iconarchaeum:
archaeum Featured By Owner Oct 10, 2010  Hobbyist Digital Artist
upload this planet's texture too! i want both now, okay? :lol:
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 13, 2010
Haha sorry I can't! That's my fav one! I took it with my camera a year ago and that's the one that I use on most of my planets! I recently started using google earth to make more realistic planets, but this is like my signature! So you can't have it! Hey, I forgot your e-mail! I actually found the texture of the wood. So as soon as I get your e-mail I can send it to you ;)
Reply
:iconarchaeum:
archaeum Featured By Owner Oct 13, 2010  Hobbyist Digital Artist
PSHAWW darn! No it's okay, artists are like magicians sometimes, we have to keep our trade secrets.

BUUUT for the oother one, check your notes for my email.

and for hero stars, basically they're any stars you place in by hand and/or that stand out from your normal starfield.
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 15, 2010
I like how you said that artists are like magicians! That's a good analogy ;) Yup, got the note!

Oh that's what hero stars are! That's a good idea, I should try working on those. I've been meaning to get into those again. I kinda stopped since they didn't come out as well as I had hoped for. I really want to try the ones that are like fancy plus signs that look golden and really thin, yet long :o
Reply
:iconarchaeum:
archaeum Featured By Owner Oct 15, 2010  Hobbyist Digital Artist
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 15, 2010
Cool, I remember reading it about a year ago almost. Kinda what I did. I'll give it another try! :)
Reply
:iconarchaeum:
archaeum Featured By Owner Oct 10, 2010  Hobbyist Digital Artist
hat trick! :icontophatplz:


(p.s. dA, can we please have an edit button? pwetty pwease?)
Reply
:iconarchaeum:
archaeum Featured By Owner Oct 10, 2010  Hobbyist Digital Artist
o and happy belated b-day, mang!
and since the cake is a lie, have some pie instead :pie:
cheers! :beer: --oh wait no you're only 18. go to a strip club then. or you can just make more arts. either way. :la:
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 13, 2010
Hehe thanks! YEah pie is usually bettah! Actually you have to be 21 to go to those... :( LMAO!

Finally someone with the same sense of humor as me! Whenever I joke about strip clubs, people stare at me awkwardly... lol
Reply
:iconarchaeum:
archaeum Featured By Owner Oct 13, 2010  Hobbyist Digital Artist
WAT. That is heinous. In Washington its only 18!

though i still haven't been
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 15, 2010
Why not?
Reply
:iconarchaeum:
archaeum Featured By Owner Oct 15, 2010  Hobbyist Digital Artist
never have anyone to go with, or when i do we're doing something else. or they aren't 21 yet so there's still no point since you can't drink. but like I said, its 18 to get inside at least :la:
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 19, 2010
That's really cool! I'm sure as soon as you're 21 you'll go with your college buddies :XD:
Reply
:iconarchaeum:
archaeum Featured By Owner Oct 19, 2010  Hobbyist Digital Artist
lol well I'm 21 but none of my friends are yet. Doesn't help that I'm not in college yet either. :p
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 21, 2010
Ooooh ok, my bad :XD: So they're all too young... Oh well. You probably don't need to if you have a gf though :XD: Actually you probably better not! lol
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 15, 2010
I wanna go to Washinton!!!!
Reply
:iconarchaeum:
archaeum Featured By Owner Oct 10, 2010  Hobbyist Digital Artist
augh omg this is so much tighter than allure. don't get me wrong allure's darn pretty but this has a much cleaner, tighter, and well-executed look. bravo, just make the smaller planet's cast shadow slightly darker. and you may want to look into using hero stars with slightly shorter spikes on the diagonals. that will also help, methinks.


anyway! :thumbsup: :+fav:
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 13, 2010
Haha you're right! Allure is a bit too "soft" to my taste and needs more saturated colors. What are hero stars? Are those like twinkling stars? Sure, I'll keep that in mind ;)
Reply
:iconcodeyumi:
codeyumi Featured By Owner Oct 10, 2010  Hobbyist Digital Artist
FJHFTYDGHVF THIS IS AMAZING
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 13, 2010
Hehe glad you like it! :)
Reply
:iconrobsonbillponte666:
Robsonbillponte666 Featured By Owner Oct 10, 2010  Hobbyist Interface Designer
Nice work! :D
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 13, 2010
Thanks ^.^
Reply
:iconrobsonbillponte666:
Robsonbillponte666 Featured By Owner Oct 13, 2010  Hobbyist Interface Designer
you're welcome :)
Reply
:iconsupersmurgger:
SuperSmurgger Featured By Owner Oct 10, 2010  Student Digital Artist
That's a pure beauty ; the creation of awesomeness !!
How did you made the "clouds" and light effects ?
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 13, 2010
It's kinda confusing. I used over 50 layers just to get it right! It's a lot of experimenting and a lot of gradients with a few textures that you have to overlay several times on each other.
Reply
:iconsupersmurgger:
SuperSmurgger Featured By Owner Oct 14, 2010  Student Digital Artist
Wooow that's impressive !! One time, I used 70 layers for a pic, but not a space one !! :wow:
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 15, 2010
Yeah. I used to require only 40 layers max for most of my space art. But lately I've been using at least 100 if not 200 of them. I keep merging them and adding them in layer folders so that I get less. So it's hard to keep count which is why I don't really count them. I just know that it's kinda bulky and hard to remember what each of them are.
Reply
:iconsupersmurgger:
SuperSmurgger Featured By Owner Oct 16, 2010  Student Digital Artist
Yeah, the more we use, the more difficult it is to remember how many we used ! :D
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 19, 2010
That's for sure! I remember how having 20 used to be a lot. Now I use at least 10 times as much :XD:
Reply
:iconsupersmurgger:
SuperSmurgger Featured By Owner Oct 19, 2010  Student Digital Artist
LOL It's getting bigger when you get better at photoshop ! :D
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 21, 2010
Haha that's because I spend more time working on details. Still have a way to go :o
Reply
(1 Reply)
:iconutak3r:
utak3r Featured By Owner Oct 10, 2010  Hobbyist Digital Artist
Hard work on finishing and refining pays off - it stands out from the everyday images in this category :)
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 13, 2010
Thanks! You're right, working on details and a bit longer usually improves a piece greatly and makes it stand stronger :) I recently started paying more attention to those and it helped me get a bit better. I think I still have a ways to go though :XD:
Reply
:iconmilitant-jester:
Militant-Jester Featured By Owner Oct 9, 2010   General Artist
Looks great. And explody. :D
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 13, 2010
Lol @ explody ^.^ YeahI like to make it strong when possible ^.^ Lighting is fun to play with but hard to get it right.
Reply
:iconmilitant-jester:
Militant-Jester Featured By Owner Oct 13, 2010   General Artist
It worked out great :D
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 15, 2010
Hehe thanks! :)
Reply
:iconmilitant-jester:
Militant-Jester Featured By Owner Oct 15, 2010   General Artist
Welcome! :D
Reply
:iconcommandereve:
CommanderEVE Featured By Owner Oct 9, 2010  Student General Artist
Nice! This one really dose looke pro. :D
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 13, 2010
Hehe glad you think so! I tried using several techniques that I learned throughout my whole time doing space art while working on details, colors and lighting techniques.
Reply
:iconcommandereve:
CommanderEVE Featured By Owner Oct 14, 2010  Student General Artist
Nice! I need to start doing more of that my self.
Reply
:iconadriencgd:
AdrienCGD Featured By Owner Oct 15, 2010
I think you're doing pretty good :) But with each space art I make I learn more. That's why I like to do them whenever I get the chance :D
Reply
:iconcommandereve:
CommanderEVE Featured By Owner Oct 16, 2010  Student General Artist
Yeah me too. XD But it's a little hard for me at the moment.
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
October 9, 2010
File Size
15.5 MB
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
3,128 (1 today)
Favourites
111 (who?)
Comments
84
Downloads
719

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×